"It’s almost like driving to Londen" - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van evelynasusanna - WaarBenJij.nu "It’s almost like driving to Londen" - Reisverslag uit Polokwane, Zuid-Afrika van evelynasusanna - WaarBenJij.nu

"It’s almost like driving to Londen"

Door: Evelyn

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2014 | Zuid-Afrika, Polokwane

“ It’s almost like dríving to Londen,” sprak de piloot door de telefoon toen we richting de Polderbaan taxieden. Het is blijkbaar moeilijk om me los te maken van Nederland, want ik was ook al bijna naar Londen gelópen toen ik in de laatste minuten nog naar gate D29 snelde. De borden met tijd in minuten ter voet waren ietwat alarmerend, en ook al liep ik een stuk sneller dan de persoon op wie die tijden afgemeten waren, toch was ik blij dat ik niet naar gate D 57 (!) hoefde.
Het vliegen was heerlijk. Ik heb niks gedaan, alleen maar genoten van dat heerlijke gevoel van vliegen, de mensen, en mijn gedachten die in tijden niet zo levendig zijn geweest.

Je moet weggaan om te zien wat je hebt. Wat een cliché, maar wat ontzettend waar. Ik ben ontzettend dankbaar voor mijn beide lieve ouders, die alles voor me over hebben, mijn lieve leuke, gezellige en avontuurlijke zusje, mijn lieve, behulpzame en ‘ik weet allerlei handige dingen’ vriend van mijn zusje, mijn lieve lieve vriendinnen die me stuk voor stuk cadeautjes, kaartjes en knuffels geven, mijn familie die me een goed tijd wenst, mijn collega’s die me al heel vaak een hele mooie reis hebben gewenst en wiens afscheidscadeautje in het netje van mijn tas pronkt, mijn buren wiens armbandje mij blijft herinneren dat ik in Gods aanwezigheid ben, mijn huisgenootje van wie ik een heel spannend pakje heb gekregen dat ik pas in ZA mag openmaken.

En wat ben ik dankbaar voor mijn God, die overal dezelfde is, en bij Wie ik altijd thuis kan zijn. Ik bedacht me in het vliegtuig dat ik niet weet hoeveel ik Hem écht heb betrokken bij mijn plan om naar Zuid-Afrika te gaan, ook al heb ik er uiteraard over gebeden en getwijfeld. Maar ik weet zeker dat Hij mijn gebed om mij op te nemen in Zíjn grote plan heeft gehoord.

Nu op het lichte Heatrow, waar zelfs de Indische schoonmaker mij met zijn vriendelijke glimlach en Engelse accent zo chique mededeelt dat het drinkwater in de toiletten ‘not for drinking purposes’ is.

Wat is dit heerlijk, alleen op reis, met jullie allemaal in mijn hart, en in Gods aanwezigheid. Ik voel me meer levend dan ik in tijden heb gedaan, en een tikje sentimenteel…

In een andere taal is er een wedergroet voor “Goede reis”, men zegt “Blijf goed achter”.
In het Nederlands klinkt het dan weer een beetje vreemd, dan maar in het Afrikaans:

Sien jou later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Polokwane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 December 2014

It’s still a long walk

20 November 2014

Toch een Blog

29 September 2014

“Six Rand, Sister!”

28 September 2014

"Thobela!"

16 September 2014

"It’s almost like driving to Londen"

Actief sinds 20 Nov. 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 1816

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: